Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactic strategies --- waardenbeleving --- jeugdhulpverlening --- culturele diversiteit
Choose an application
General ethics --- waardenopvoeding --- zelfkennis --- ethiek --- waardenbeleving
Choose an application
Museology --- Sociology of culture --- museumkunde --- waardenbeleving --- musea --- waardering (economie) --- waardebepaling --- Netherlands --- maatschappelijke gelaagdheid, sociale groepen
Choose an application
Choose an application
Ethiek in de hulpverlening (hulpverleningsethiek) --- Morele ontwikkeling --- Ethiek (moraal, zedenleer) --- 172 --- ethiek (gez) --- morele ontwikkeling --- ethiek --- General ethics --- emoties --- denken --- waardenbeleving --- psychologie
Choose an application
p.
Social ethics --- bedrijfsethiek --- aanwerving en selectie --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- 061 Ethische problemen --- 461 Bedrijfsleven --- management --- politique de l'entreprise --- 360.8 --- bedrijfseconomie --- 174 --- waarden --- Ethiek --- 316.1 --- 351.3 --- Bedrijfsethiek --- arbeidssociologie (bedrijfssociologie) --- bedrijfsorganisatie (bedrijfseconomie) --- economie --- ethiek (moraal) --- klokkenluider --- machtspatronen --- privacy --- respect --- waardenbeleving --- E090652.jpg --- Ethisch ondernemen --- #GGSB: Sociale Ethiek --- ondernemingsbeleid --- ondernemen --- beroepsethiek --- departement Algemeen 09 --- arbeidsethiek --- Managementethiek --- Management --- Ondernemingsethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Sociale Ethiek
Choose an application
In deze kalender vind je ideeën om de schooldag waarde(n)vol te beginnen. Deze activiteiten kunnen ook in een kringgesprek gebruikt worden.
Gemeentefinanciën. --- waardenonderwijs --- waardenontwikkeling --- Didactics of social education --- General ethics --- waardenopvoeding --- communicatie --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- waardenbeleving --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- 352 --- gemeenten - gemeenteraden - plaatselijk bestuur --- Feesten --- liturgisch jaar --- Jaarfeesten --- Gebeden --- Waarden --- Filosoferen met kinderen --- waardeopvoeding --- Kerkelijke feesten --- 478.9 --- 245.8 --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Overige vormingsgebieden --- Gebeden - Overdenkingen - Meditaties --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijk onderwijs --- Godsdienst --- Waardevorming --- Onderwijssecretariaat van Steden en Gemeenten (OVSG) --- Armoede --- OVSG --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Zorgen doet iedereen wel eens in zijn leven. Wie zorgt er niet eens voor een baby, een zieke, een hulpbehoevend iemand, een bejaarde, ... Sommige mensen maken van zorgverlening hun beroep. Ze zijn er vaardig in, met andere woorden: ze weten precies welke handelingen nodig zijn, hebben kennis van zaken, ... Om dit aspect te beklemtonen gebruikt de auteur de term 'zorgdrager(s)' voor al deze professionele zorgverleners in de zieken-, ouderen- en gehandicaptenzorg. Het is immers niet nodig de verschillen tussen deze diverse categorieën 'zorgdragers' in de verschillende soorten instellingen te benadrukken. Belangrijker is het de vergelijkbare punten in kaart te brengen en aan zorgdragers duidelijk te maken dat ze een pak méér te bieden hebben dan wat ze op het eerste gezicht doen. Tachtig procent van de aandacht gaat naar het stellen van de juiste technische handelingen, terwijl het grootste deel van hun capaciteiten op een heel ander vlak liggen. En het zijn juist déze laatste capaciteiten waar zieke en andere hulpbehoevende mensen nood aan hebben. Hoog tijd dus om eens goed na te denken wat de juiste mogelijkheden zijn van deze beroepsgroepen. Veel zorgdragers die gemotiveerd en bezield waren, moeten stoppen omdat ze opgebrand of gedemotiveerd raken. Waarom moet het zover komen? Omdat ze al te vaak monddood worden gemaakt, herleid worden tot werkbijen die vooral ijverig moeten zijn maar niet te veel mogen zoemen. Met dit boek wil de auteur bereiken dat deze zorgdragers de essentie van hun beroep terugvinden. Dat ze náást artsen en patiënten de waardevolle derde gesprekspartner zouden zijn die, in het belang van de andere partijen, kunnen meespreken. Vanuit een eigen invalshoek. Vanuit hun specifieke beroepskennis.
253:362.1 --- Nursing. --- 670 Gezondheid --- 613.3 --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- beroepsuitoefening --- burn-out --- onmacht --- professionalisering --- professionele zorg* --- verzorgende beroepen --- zorg --- zorgverlener --- zorgverlening --- 614.22 --- Machteloosheid --- Verpleegkunde --- Verpleegkundig beroep --- Zorg --- burn-out (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- ziekenverzorgenden (gez) --- machtspatronen --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- waardenbeleving --- Nursings --- 253:362.1 Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Beroep en opleiding --- Verpleegkunde. --- Nursing --- medische macht --- machtsprocessen --- Managed care plans (Medical care) --- Moral and ethical aspects --- Zorgverlening --- Ouderenzorg --- Ziekenzorg --- Gehandicaptenzorg --- Motivatie --- Gezondheidszorg
Choose an application
Medewerkers in de gezondheidszorg komen in de omgang met patiënten, collega's en publiek steeds vaker in aanraking met diversiteit. Met deze verrijking gaan zij doorgaans adequaat en functioneel om. Toch komen er ook conflicten voor tussen mensen met verschillende achtergrond, vooral door wederzijds onbegrip. Waar komen zulke conflicten vandaan en hoe kunnen we ze voorkomen? Dit boek behandelt diversiteit in het algemeen, legt uit hoe conflicten werken en biedt oplossingen voor de gezondheidszorg. Kernbegrip is het onderscheid tussen G- en F-culturen. De drie-stappenmethode van Pinto biedt houvast bij het afstemmen van de communicatie. Heel praktisch zijn de praktijkgevallen achterin het boek, die steeds een herkenbare situatie neerzetten, gevolgd door een heldere analyse en duidelijke handreikingen.
007 communicatie --- 36 sociale dienstverlening --- 364.4 zorgverlening, welzijnswerk --- 364.444 gezondheidszorg --- 613.6 --- conflicthantering --- diversiteit --- gezondheidszorg --- transculturele geneeskunde --- transculturele verpleegkunde --- 307.4 --- communicatie --- normen --- waarden --- 361.521 --- 392 --- Communicatie --- Conflicten (conflicthantering) --- Conflicthantering --- Culturele antropologie --- Transculturele geneeskunde (migrantengezondheidsproblemen, interculturele geneeskunde) --- Transculturele psychiatrie --- Transculturele verpleegkunde (interculturele verpleegkunde) --- conflicthantering (gez) --- transculturele geneeskunde (gez) --- allochtonen --- multiculturele samenleving --- waardenbeleving --- Interculturele zorg --- verpleging van afzonderlijke groepen en ziekten, kinderverpleging --- Sociaal conflict --- (zie ook: transculturele verpleegkunde) --- interculturele hulpverlening --- interculturele vroedkunde --- culturele diversiteit --- interculturele verpleegkunde --- Hygiene. Public health. Protection --- Mass communications --- interculturele communicatie --- Sociology of culture
Choose an application
In dit boek is de basiszorg op systematische wijze uitgewerkt. Basisverpleegkunde behandelt de verschillende rollen van de verpleegkundige bij het verlenen van de basiszorg volgens de gezondheidspatronen van Gordon.Ieder hoofdstuk is opgebouwd volgens de fasen van het methodisch systematisch handelen van de verpleegkundige. Het verzamelen van gegevens, verpleegkundige diagnoses en verpleegproblemen, beoogde resultaten, interventies en evaluatie komen aan bod. Wanneer dit relevant is, wordt aandacht besteed aan de verschillende domeinen van het verpleegkundig handelen. Belangrijke domeinen zijn de beroepscontext, plannen van verpleegkundige zorg, preventie en GVO, coördinatie, continuïteit en kwaliteitszorg. Het boek bevat voorbeelden van evidence based verplegen en diverse best practices. Tot slot komen in een apart hoofdstuk integrale aspecten van de basiszorg aan de orde. Bij ieder hoofdstuk is een literatuurlijst opgenomen.
Nursing --- basisverpleegkunde --- Verpleegkunde --- 613.2 --- verpleegkunde --- Gordon methode --- gezondheidszorg --- verpleegkundige interventies --- 616.083.0 --- Basisverpleegkunde --- 616.052 ) Kinderverpleegkunde --- basisverpleegkunde (gez) --- didactisch proces (gez) --- kinderverpleegkunde --- pediatrie --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- verpleegkundige interventies (gez) --- Basiszorg --- verpleegkunde - inleidingen --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- departement Gezondheidszorg 07 --- verpleegkundige handelingen --- verpleegmethoden --- verpleegtechnieken --- PXL-Handboeken --- Gezondheid --- Verpleegkunde (basis) --- Verpleegplan --- Verpleegprobleem --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Voedingshygiëne --- Stofwisseling --- Uitscheidingsstelsel --- Activiteiten Dagelijks Leven --- Slapen --- Zintuigen --- Psychomotorische ontwikkeling --- Rollenpatronen --- Seksualiteit --- Stress --- Ethiek --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- Activiteiten Dagelijks Leven (ADL) --- ademhaling --- cognitie --- evidence based nursing --- seksualiteit --- slaap --- systematisch verpleegkundig handelen --- uitscheiding --- verpleegkundige diagnose --- verpleegplan --- voedingsleer --- waardenbeleving* --- waarnemen en observeren --- zelfhulp --- ziekenhuisverpleegkunde --- Gezondheidsopvoeding --- Zintuig --- Rolpatroon --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|